1. |
Наслов на наставниот предмет |
МАТЕМАТИКА I |
||||||||||||||
2. |
Код |
ХМ-10М |
||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Сите студиски програми на хемија |
||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Природно - математички факултет, Институт за хемија |
||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
прв циклус |
||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар |
I/I |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
8 |
|||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Борко Илиевски |
||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
/ |
||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Студентите да се стекнат со основите на современите математички дисциплини кои што му се потребни за успешно совладување на материјата од другите наставни-научни дисциплини во хемијата. Освен тоа една од целите на предметот е да се развие способноста кај студентот за самостојно и логичко поврзување на работите. |
|||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Множества: Поим за множества; Бројни множества; Проширено множество на реални броеви; Интервали и околина; Математичка индукција; Биномна формула; Однос пропорција процент и нивна примена во хемиски задачи. Низи од реални броеви: Поим за низа; Конвергентни и дивергентни низи; Монотони и ограничени низи; Некои теореми за конвергентни низи; Аритметичка низа; Геометриска низа; Природни низи и бројот е; Децимално мерење на отсечки и воведување на реален број; Мерење на маси. Реални функции: Поим за реална функција од една реална независна променлива; Монотони, ограничени, парни и непарни, инверзни, периодични (тригонометриски), циклометриски и сложени функции; Гранични вредности на функции; Асимптоти на функции; Некои поважни гранични вредности; Непрекинатост на функции. Диференцијално сметање: Поим за извод; Извод од збир, разлика, производ и количник на две функции; Извод од инверзни функции; Табела на основни изводи; Извод од сложени функции; Извод од имплицитни и параметарски функции; Геометриско, физичко и хемиско значење на изводот; Некои основни теореми на диференцијалното сметање (теореми на Рол, Лагранж и Коши); Прв диференцијал на функција; Изводи и диференцијали од повисок ред; Монотоност на функции со помош на изводи; Локални екстреми и теорема на Ферма; Тајлорова и Маклоренова формула; Неопределени изрази и Лопиталови правила; Испитување тек на функција и конструкција на график. Неопределен интеграл: Поим за неопределен интеграл и негови особини; Табела на основни интеграли; Смена на променлива и парцијална интеграција во неопределен интеграл; Некои рекурентни формули; Некои типови неопределени интеграли што содржат квадратен трином; Неопределени интеграли од рационални, ирационални и тригонометриски функции; Примена на неопределен интеграл во некои хемискиреакции (моно, би и полимолекуларни реакции). |
|||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, вежби и задачи за самостојна работа |
|||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
240 |
||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
4+3+0 (предавања 60 часа, нумерички вежби 45 часа) |
||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
||||||||||||
15.2. |
Вежби (аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
0 часови |
||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
90 часови |
||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
90 бодови |
||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
0 бодови |
||||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
10 бодови |
||||||||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирана активност 17.3. |
||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски јазик |
||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
анкета |
||||||||||||||
22.
|
Литература |
|||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||||
1. |
Борко Илиевски |
Математика 1 |
УКИМ |
2011 |
||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||||||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||||
1. |
Боро Пиперевски |
Математичка анализа I |
ЕТФ |
2001 |
||||||||||||
2. |
Новак Ивановски |
Математичка анализа I |
ЕТФ |
1991 |
||||||||||||
3. |
Д. Битраков и д-р И. Шапкарев |
Задачи за вежбање по математика I |
УКИМ |
1972 |