1. |
Наслов на наставниот предмет |
АНАЛИТИЧКИ МЕРЕЊА И НЕОДРЕДЕНОСТ |
||||||||
2. |
Код |
ХЕМ-962-23 |
||||||||
3. |
Студиска програма |
ХЕМИЈА |
||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија |
||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор |
||||||||
6. |
Академска година / семестар |
I, II семестар |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
6 |
|||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Јасмина Петреска Станоева |
||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Нема |
||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со потеклото на неодреденоста, како и начините за определување, квантифицирање и изразување на неодреденоста добиена при различни аналитички мерења и при земање проба за анализа. |
|||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: |
|||||||||
12. |
Методи на учење: Следење на предавања и вежби, семинарска работа, читање на статии и книги |
|||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
180 |
||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30+60+15+15+60 |
||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава. |
30 |
||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа. |
60 |
||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 |
||||||||
16.3. |
Домашно учење - задачи |
60 |
||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||
17.1. |
Тестови |
80 |
||||||||
17.2. |
Индивидуална работа/проект (презентација: писмена и усна) |
20 |
||||||||
17.3. |
Активност и учество |
|
||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||
51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||
61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||
71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||
81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||
91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Следење на предавања и консултации |
||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
анонимна анкета разговор со студентите |
||||||||
22. |
Литература |
|||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||
1. |
P. D. Bièvre, H. Günzler |
Measurement Uncertainty in Chemical Analysis |
Springer |
2003 |
||||||
2. |
S.L.R Ellison, A Williams |
Quantifying Uncertainty in Analytical Measurement |
Eurachem, 3rd Edition |
2012 |
||||||
3. |
M. H. Ramsey, S. L. R. Ellison, P. Rostron |
Measurement uncertainty arising from sampling: A guide to methods and approaches |
Eurachem, 2nd Edition |
2019 |
||||||
4. |
|
|
|
|
||||||
5. |
|
|
|
|
||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||
1. |
N. Majcen, V. Gegevičius
|
Analytical Measurement: Measurement Uncertainty and Statistics |
Publications Office |
2012 |
||||||
2. |
|
|
|
|
||||||
3. |
|
|
|
|