1. |
Наслов на наставниот предмет |
БИОЕЛЕКТРОХЕМИЈА |
||||||||
2. |
Код |
ХЕМ-981-23 |
||||||||
3. |
Студиска програма |
ХЕМИЈА |
||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за хемија |
||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор |
||||||||
6. |
Академска година / семестар |
I или II семестар |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
6 |
|||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Валентин Мирчески |
||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Преку интерактивна настава и лабораториски вежби, студентите треба да се здобијат со знаења од областа на модерните електрохемиски методи за анализа на биохемиски системи.
|
|||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Вовед: Биохемиски процеси на пренос на електрони. Биоелектрохемија заснована на концептот на галвански ќелии: Биогоривни ќелии (Ензимски биогоривни ќелии; Бактериски биогоривни ќелии; Принцип на работа на биогоривните ќелии; Механизми на пренос на електрони во биогоривните ќелии; Фотосинтетски биогоривни ќелии (биосоларни ќелии); Хибридни биогоривни ќелии; Примена на бактериските горивни ќелии. Биоелектрохемија заснована на концептот на електролитички ќелии: Електрохемиско изучување на клетки, ензими и протеини. Биоелектрохемиски сензори: Ензимиски електроди; Ензимски електроди со аналитичка важност (Електрохемиски сензори за глукоза, етанол и уреа); Биозензори за токсини (ензим - инхибитори); Сензори што користат ткива и бактерии; Афинитетни биосензори; Имуносензори; Сензори базирани на рецептори. |
|||||||||
12. |
Методи на учење: |
|||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
180 |
||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30+60+15+15+60 |
||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава. |
30 |
||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа. |
60 |
||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 |
||||||||
16.3. |
Домашно учење - задачи |
60 |
||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||
17.1. |
Тестови |
|
||||||||
17.2. |
Индивидуална работа/проект (презентација: писмена и усна) |
|
||||||||
17.3. |
Активност и учество |
|
||||||||
18. |
Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||
51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||
61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||
71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||
81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||
91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Следење на предавања и консултации |
||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски |
||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
анонимна анкета разговор со студентите |
||||||||
22. |
Литература |
|||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||
1. |
|
Биоелектрохемија. Основи, експериментални техники и примена, |
Џон-Вилеј & Синови |
2008 |
||||||
2. |
Интерна скрипта и Лабораториски практикум од наставникот или од група автори. |
|||||||||
3. |
|
|
|
|
||||||
4. |
|
|
|
|
||||||
5. |
|
|
|
|
||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|||||||||
Ред. број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||
1. |
|
|
|
|
||||||
2. |
|
|
|
|
||||||
3. |
|
|
|
|